Sunday 29 March 2015

15 цитат Лі Куан Ю

Батько-засновник сучасного Сінгапуру, Лі Куан Ю - людина, яка перетворила маленьку точку на мапі планети в процвітаючу країну світового значення.

Він був першим прем'єр-міністром Сінгапуру, саме завдяки йому країна третього світу, одна з найбідніших й корумпованих, яка не має ніяких природних ресурсів та розвалювалась на частини політичними й національними розбіжностями, перетворилася на успішну і розвинену державу.

Він став першим прем'єр-міністром після здобуття незалежності Сінгапуру в 1959 році й перебував при владі протягом 31 року.

Видатний мислитель й видатний лідер, він вважався одним з найвпливовіших людей Азії.
22 березня 2015  у віці 91 рік автор сінгапурського економічного дива Лі Куан Ю помер.
Ось лише декілька з відомих висловлювань, цитати Лі Куан Ю в різні часи його кар'єри.

***
В історії розвитку людства індустріальне суспільство поступається місцем суспільству, що засноване на знаннях. Нова лінія поділу пройде в усьому світі між тими, хто володіє знаннями, і тими, у кого їх немає. Ми повинні вчитися і стати частиною світу, заснованого на знаннях.

***
Люди, позбавлені неприборканого бійцівського духу, нехай краще залишаються вдома і в'яжуть шкарпетки. 
Робота політика - не для слабаків. Для неї потрібні твердість й впевненість.

***
Я завжди намагався бути коректним, але не політкоректним.

***
Вищу освіту випускникам наших шкіл буде краще отримувати не в кітайскомовних університетах, тому що їх майбутнє залежить від рівня володіння мовою, на якій будуть написані самі передові книги, а вони будуть написані англійською. 
Англійська як робоча мова дозволив нам уникнути конфліктів між різними національностями і створив для нас конкурентні переваги, тому що англійська стала міжнародною мовою бізнесу, дипломатії, науки й техніки. 
Без англійської в Сингапур НЕ пришили б транснаціональні корпорації і більше 200 кращих банків світу. Без англійської наші люди не були б здатні так швидко опановувати комп'ютерні навички, інтернет і багато чого іншого.

***
Щоб розуміти сьогодення і не боятися майбутнього, людина повинна знати минуле, історію свого народу.
Важливо не тільки бути в курсі того, що відбувається, а й розуміти, чому це відбувається саме так, а не інакше. Це справедливо як для окремих особистостей, так і для нації в цілому.
Особистий досвід людини визначає, що їй подобається, а що ні, чого він чекає з радістю, а чого боїться.
Точно так живе й нація: важлива її колективна пам'ять, отримані спільно уроки від подій в минулому, які приводили її до успіху або провалу. І якщо якісь епізоди нагадують пройдені уроки, нація також з нетерпінням чекає їх або страшиться їх розвитку.

***
Мені не потрібне аморфне, інертне суспільство, готове підтакнути кожному моєму слову. Таке суспільство бездушне й мляве. 
Я хочу, щоб ви почали думати, а не просто викрикувати застарілі гасла. Почніть думати.

***
Якщо ти повірив в демократію, твоя віра повинна бути безумовною. 
Якщо ти віриш, що людина має бути вільною, то надай їй свободу зібрань, свободу слова, свободу публікацій...

***
Мене часто звинувачують у тому, що я втручаюся в приватне життя громадян. Але якби я не робив цього, ми б не досягли того, чого ми змогли досягли на сьогоднішній день. 
І я кажу це прямо: на жаль, що ми не досягли б такого економічного прогресу, якби я не втручався в особисті справи. Хто ваш сусід, як ви живете, чому ви галасуєте, як ви плюєте і якою мовою ви говорите - ми вирішуємо, що правильно. І неважливо, що думають люди.

***
Одною з передумов чесної влади є те, що кандидати не повинні мати потребу у величезних грошах для [проведення] виборчої кампанії, інакше це запускає механізм корупції. Прокляттям більшості країн Азії стала занадто висока вартість виборів. Витративши величезні гроші на те, щоб їх обрали, переможці змушені якось компенсувати витрати, а також накопичити кошти на наступні вибори. Потім ця система починає працювати як вічний двигун.

***
Навіть ті невеликі повноваження, які отримують люди, перебуваючи на держслужбі, якщо вони нездатні прожити на свою зарплату, по суті є запрошенням до зловживання владою й коруп

***

Якщо ми не будемо платити людям, у яких є відповідний інтелект і моральні якості для посади міністра, то як ми можемо очікувати від них, що вони довго пробудуть на посаді, де вони заробляють лише маленьку частку того, що могли б заробити в приватному секторі?
Міністри і чиновники, яким мало платили, вже зруйнували не один азійський уряд.

***
Приступати до роботи, задекларувавши високі моральні стандарти, тверді переконання і рішуче бажання подолати корупцію - нескладно.
Складно жити згідно з цими принципами, а можливо це, лише коли у країни є лідери сильні і розсудливі до такої міри, щоб карати всіх порушників без винятку.

***
Якщо чоловік з вищою освітою не хоче одружуватися на жінці з вищою освітою, то я можу сказати йому, що він бовдур, дурень.
Якщо ти одружишся на жінці без вищої освіти, то тебе чекають проблеми: одні діти будуть розумними, інші - не дуже.. Ти будеш рвати волосся на голові .

***
Зрештою найважливіше для мене - це людські стосунки. При постійній підтримці моєї дружини і друзів я жив повним життям. Саме дружні стосунки, які я встановив, і сімейні зв'язки, які я виплекав, дають мені відчуття задоволення життям, яке я прожив, і саме вони зробили мене тією людиною, якою я є зараз.

***
Я жив досить довго і знаю, що тебе можуть ідеалізувати за життя і таврувати після смерті.



No comments: